گذاره

ساخت وبلاگ

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، پیش از ظهر امروز در دومین همایش سراسری دانش آموختگان جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه ستون و عمود خمیه انقلاب و اسلام رهبر معظم انقلاب و اصل ولایت فقیه است، گفت: ایشان نه تنها رهبر ملت ایران بلکه رهبر تمام انسان‌های حق طلب و حقیقت خواه در سراسر جهان هستند.

وی افزود: دشمن از سال‌های پیش متوجه این موضوع شده است که تا اصل ولایت فقیه و رهبری در جامعه پا برجا باشد نخواهد توانست به انقلاب و نظام صدمه ای وارد کند بر همین اساس اقدام به تفرقه افکنی در میان سران قوا و بی توجه کردن مردم و مسؤولان نسبت به رهنمودهای رهبری کرده و قصد دارد با تغییر سبک زندگی اسلامی به ویژه در میان زنان و جوانان به اصل ولایت فقیه آسیب بزند.

به نوشته رسا و فارس، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروزه هیچ‌کس در سراسر کشور به صورت علنی و شفاف با اصل ولایت فقیه ابراز ضدیت نمی کند، گفت: این موضوع به معنای عدم مخالفت با رهبری و تابعیت صد در صد از ایشان نیست بلکه علمیاتی نکردن رهنمودهای رهبری و برخورد شعار گونه با رهنمودهای ایشان از مصادیق ضدیت با ولایت فقیه است زیرا زمانی که رهنمودهای رهبری محقق نشود پای مخالفان نظامان به کشور باز شده و زمینه برای افزایش وابستگی به دشمنان فراهم می‌شود که باید گفت همین برخورد شعارگونه با رهنمودهای رهبری نیز از توطئه های دشمن برای آسیب زدن به اصل ولایت فقیه است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که ارتباط با بیگانگان موجب ضعف بدنه انقلاب می شود، افزود: ایشان به صورت مداوم به مردم و مسؤولان توصیه می‌کنند که مذاکره و سازش با غرب و آمریکا بی‌فایده است زیرا آن‌ها تنها یک هدف دارند و آن هم نابودی انقلاب و از بین بردن عزت و استقلال ملت ایران و بازگشت به دوران وابستگی قبل از انقلاب به غرب است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن با تغییر سبک زندگی زنان و نسل جوان در تلاش است تا اسلام و قواعد اسلام و در ادامه آن اصل ولایت فقیه را زیر سؤال ببرد، تصریح کرد: بی حجابی زنان نه تنها حلال مشکلات فرهنگی نیست و به آن هویت مستقل نمی‌دهد بلکه زمینه ورود جامعه را به باتلاق فساد اخلاقی فراهم کرده و موجب می‌شود که به خاطر پرداختن به نیازهای نفسانی کشور از رشد و پیشرفت در عرصه اقتصادی و علمی دور شود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاب خواهر باید مروج فرهنگ ولایت مداری و عامل به رهنمودهای رهبری و اصول سبک زندگی اسلامی باشند، ادامه داد: زمانی که طلاب و مبلغان در مسیر سبک زندگی اسلامی به صورت عملی گام برداشته و دعوتگر مردم باشند خواهند توانست بستر اصلاح فرهنگی عظیمی را در کشور فراهم کنند.

وی افزود: برخلاف تبلیغات غربی نه تنها بی حجابی زنان نتوانسته حقوق آن‌ها را تأمین کرده بلکه موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج در میان جوانان شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خواهان ازدواج آسان، طلاق سخت و سلامت زندگی خانوادگی هستند، گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه فرهنگی مشکلات ما بر طرف شود باید به این سه اصل توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید حریم محرم و نامحرم حفظ شود، عنوان کرد:‌ حریم‌شکنی از عناصر زندگی غیردینی است.

خاتمی با تأکید بر اینکه اسلام با شادی مردم مخالف نیست و علما نیز با شاد بودن مردم مخالفتی ندارند،‌ گفت: لازم نیست خانم‌ها برای خنداندن مردان به صحنه بیایند و لازم است که حریم خانواده حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه سازی در رسانه ملی در مقابله با تلبیغات سو دشمن مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: متأسفانه به دلیل کم کاری و عدم معرفی الگوهای اسلامی برای جوانان و زنان، ما امروز شاهد هستیم که الگوی جوانان و زنان ما بازیگران و قهرمانان هالیوودی شده‌اند که دارای هیچ پشتوانه اخلاقی نبوده و فقط لذت گرایی محض را تبلیغ می کنند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: امروز درمان تمام این دردها در یک راهکار نهفته است و آن زنده کردن و احیای یاد و نام خداوند در جامعه است؛ زیرا اگر یاد و نام خداوند در جامعه زنده شود خواهیم توانست به مرور شاهد درمان تمام مشکلات فرهنگی باشیم

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 115 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:55

رییس جمهور در دیدار با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر اهتمام و جدیت دولت برای تلاش در راستای رونق اقتصادی، توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد.

به گزارش “گذارنیوز”  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام  حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) به ایشان، گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور در شرایط دشوار دوران تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال ٩۴ ارائه کرد.
رییس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، گفت: فراتر از تلاشهای دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.
روحانی با اشاره به شرایط حساس و اوضاع نابسامان در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات؛ برای تامین صلح، آرامش و امنیت در منطقه تلاش می کند.
رییس جمهور با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.
روحانی اجرای احکام الهی در کشور را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مجاهدت هایی که در این مسیر انجام شده دانست و ادامه داد: همه ادیان الهی به دنبال بسط معنویات الهی و انسانی هستند و دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا در این مسیر، بویژه آشنا کردن بیشتر نسل جوان با معنویات اسلام، تلاش کند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، افزودند: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

ایشان با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کردند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

ایشان همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزودند: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 115 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:18

سیدحسین پیمان کارشناس ارشد آمار در این باره به تحقیقت میدانی که انجام گرفته است اشاره می کند و می گوید:” بدیهی است آمارهای طرف نقاضا این صنعت می‌تواندجایگاه این صنعت را از نظر اندازه بازار ،منابع ارزی برای واردات، اشتغال زایی، ارزش افزود و … بهتر مشخص کند. به همین منظور در تحقیق  گسترده ای با استفاده از داده های خام طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار شهری ۱۳۹۳ مرکز آمارایران، میزان هزینه آرایش و مشخصات مصرف کننده این نوع کالاها را محاسبه کردیه ایم”.

به گفته وی” دراین بررسی هزینه های ماهانه کالاهای منتخب آرایشی زنانه  شامل هزینه اصلاح صورت، هزینه کوتاه کردن موی سر، خدمات سالن آرایش، سنجاق مو، فرم دهنده، انواع لوازم آرایشی، کرم دست وصورت، رنگ مو، انواع اسپری، لوسیون ها از خانوار پرسش شده است و به ویژگی های زنان پانزده ساله به بالا خانوار که این کالاها را مصرف کرده‌اند، پرداخته شده است”.

هزینه های آرایش زنان بیشتر شده اشت؟

پیمان درباره نتایج این تحقیق می گوید:” ما به دنبال آن بودیم که آیا نسبت به پنج سال پیش هزینه آرایش زنان شهری بیشتر شده است؟ و مشخص شد در سال۱۳۸۹، متوسط هزینه در کالاهای آرایشی ذکر شده  هر زن ۱۵ساله به بالا خانوار شهری، ۴۶۶۰۲ ریال بوده است که این رقم درسال ۱۳۹۳ به ۱۰۸۸۷۴ ریال افزایش یافته است. همچنین نسبت این هزینه به هزینه سرانه کل هر فرد خانوار از ۸/۱ درصد درسال۱۳۸۹ به میزان ۲/۲ درصد درسال۱۳۹۳ افزایش یافته است”.

وی می افزاید:” هرچند این مبالغ در ظاهر نشان می دهد این نوع هزینه در خانوارها افزایش یافته است اما با آزمون آماری “کای دو”،  به این نتیجه می رسیم که این اختلاف از نظر آماری اختلاف معنی داری محسوب نمی شود و تفاوت چندانی بین این دو نسبت وجود ندارد. همچنین باتوجه به شاخص قیمت، این هزینه درسال ۱۳۸۹ حدود ۷۸۹۵۴ ریال  و در سال ۱۳۹۳ رقمی در حدود ۷۰۵۱۸ ریال بوده است لذا نمی توان گفت هزینه این گونه کالاهای منتخب آرایشی برای زنان خانوار ۱۵ ساله و بیشتر درسال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۸۹ افزایش یافته است”.

زنان شاغل و تحصیلکرده بیشتر خرج آرایش می کنند

به گفته این کارشناس ارشد آمار نتایج این تحقیق نشان می دهد” این هزینه برای زنان پانزده ساله به بالای شاغل درسال ۱۳۹۳ حدود ۵۳ درصد بیشتر نسبت به زنان غیر شاغل بوده است و زنان پانزده ساله و بیشترِ دارای مدرک لیسانس به بالا، ۵۷ درصد بیشتر از زنانی که دارای چنین مدرکی نبوده اند هزینه کالاهای آرایشی منتخب را پرداخت کرده اند. زنان متاهل، ۴۹ درصد نسبت به زنان هرگز ازدواج نکرده و ۹۹ درصد نسبت به زنان بیوه، بیشتر این نوع هزینه را در سال ۱۳۹۳داشته اند”.

زنان در کدام سن بیشتر برای آرایش هزینه می کنند؟

پیمان می افزاید:” بیشترین نسبت هزینه کالاهای آرایشی منتخب هر زن پانزده ساله و بیشتر به هزینه کل هرعضو خانوار درسال درسنین ۱۵تا ۱۸ سال به میزان ۵ درصد وکمترین نسبت دراین سال درسنین ۲۹ به بالا  با نسبت ۲ درصد بوده است. از نظر مبلغ مطلق، سنین نوزده تا بیست وچهار سال، بیشترین هزینه را با مبلغ چهارده هزار و پانصد تومان ماهانه برای این کالاهای منتخب آرایشی نسبت به سنین دیگر داشته اند”.

هزینه آرایش زنان دهک اول درآمدی ۷ برابر زنان دهک دهم

این تحقیق نشان می دهد” هزینه سرانه کالاهای آرایشی منتخب زنان پانزده ساله وبیشتر در بالاترین گروه درآمدی (دهک دهم)، هفت برابر زنان پایین ترین گروه درآمدی (دهک اول) درسال ۱۳۹۳ بوده است. ۱۶ درصد زنان پانزده سال و بیشتر بالاترین گروه درآمدی(دهک دهم) شاغل بوده اند و ۳۱ درصد آنان مدرک لیسانس و به بالا، داشته اند و ۱۷ درصد آنها هرگز ازدواج نکرده و ۱۷ درصد نیز بیوه بوده اند. زنان پانزده سال و به بالا، درپایین ترین گروه درآمدی ۶ درصد دارای مدرک لیسانس به بالا، ۵ درصد شاغل، ۲۹ درصد هرگز ازدواج نکرده و ۵ /۱۰ درصد بیوه بوده اند.

هزینه‌های زنن ایرانی برای آرایش
زنان در کدام استان ها بیشتر برای آرایش هزینه می کنند؟

پیمان می دهد:” از نظر ارقام مطلق،استان های کهگیلویه وبویر احمد، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و ایلام، استان هایی بوده اند که زنان پانزده ساله و بیشترآنها، بیشترین هزینه ماهانه کالاهای آرایشی منتخب را دراین تحقیق داشته اند. به طوری که هر زن پانزده ساله  وبیشتر استان البرز، با هزینه ۲۱ هزارتومان درماه نسبت به هر زن پانزده ساله و بیشتر استان قم با مبلغ ۳۵۰۰ تومان درماه حدودا ۶ برابر  برای کالاهای منتخب آرایشی درسال ۱۳۹۳ هزینه کرده است. همچنین کمترین هزینه را زنان پانزده ساله وبیشتر استان های قم، گلستان، کرمان، یزد، گیلان برای این کالاها پرداخت کرده اند.

بیشترین هزینه کالاهای منتخب آرایشی برای هرزن پانزده ساله و بیشتر خانوار نسبت به  هزینه ماهانه کل هر عضو خانوار درسال ۱۳۹۳ دراستان های کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، البرز، ایلام  وکمترین استان های دراین نسبتِ هزینه، این نسبت  درسنین ۱۵ تا ۲۴ ساله در استان های مرکزی سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و البرز بیشترین بوده است به طوری که در استان مرکزی این هزینه برای هر زن درسن ۱۵ تا ۲۴ ساله با هزینه ۳۴ هزارتومان ماهانه۲٫۵ برابر کل هزینه آرایش هر زن خانوار این استان بوده است”.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 122 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:18

سفر خانم کیتاروویچ رئیس‌جمهور کرواسی به ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی داشت. از جمله این‌که مردم می‌خواستند بدانند همسر این خانم نیز همراه او به تهران آمده است یا نه؟

 رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از دیدار با رئیس‌جمهور کرواسی آمده است.

محسن جلال‌پور می‌نویسد: «متوجه شدم که در این سفر همسر خانم کیتارویچ نیز جزو ۶۰ فعال اقتصادی همراه رئیس جمهوری کرواسی است و نکته قابل توجه دیگر این که خانم رئیس‌جمهور اطلاعات خوبی درباره اقتصاد ایران داشت و چند بار تأکید کرد در هیأت همراه حتی یک نفر هم نیست که صرفاً برای فروش محصولات آمده باشد. منظورش این بود که با هدف سرمایه‌گذاری و کار مشترک آمده‌اند.»

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 117 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:18

به گزارش‌‌‌‌‌“گذارنیوز” به نقل از خبرنگار ایرنا، جواد رستمی شامگاه پنج شنبه در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر سنندج افزود: سیستم مدیریت شهرهای ایران نیازمند تغییر نگرش است و تا زمانی که این نگرش ها تغییر نکند نمی توان به اجرای درست و دقیق طرح ها امیدوار شد.
وی گفت: هم اکنون شاهد یک نگاه تقلیدی در بیشتر شهرهای ایران هستیم که این نگاه جلوی هرگونه ابتکار و ایده پردازی را بسته است.
رستمی اظهار کرد: این موسسه برای این تغییر نگرش ها تشکیل شده است و با بهره مندی از ایده ها و ابتکارات نخبگان و متخصصین کشور سعی بر ارایه مشاوره های سیستمی، عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی به شوراها و شهرداری ها را دارد.
مدیر موسسه متخصصین و نخبگان مدیریت شهری ایران در ادامه گفت: بسیار خرسندیم که در شهر سنندج شاهد تفاهم و همراهی شورا و شهرداری و استفاده از طرح ها و ایده های نخبگان هستیم و این روند می تواند توسعه و ارتقای شاخص های مدیریت شهری را در سنندج به دنبال داشته باشد.
رستمی افزود: شهر سنندج دارای قابلیت های بسیاری برای جذب سرمایه گذاری و توسعه مدیریت شهری است و با تکیه بر این قابلیت ها می توان سنندج را به شهری پیشرفته و مترقی در تمام حوزه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی تبدیل کرد.
اکبر نکونام عضو هیات مدیره موسسه متخصصین و نخبگان مدیریت شهری ایران نیز در این نشست گفت: رسالت شهرداری ها و شوراها در حوزه فرهنگ بسیار سنگین تر از ساخت و ساز عمرانی است اما متاسفانه در کشور ما وقتی از مدیریت شهری صحبت می شود همه نگاه ها محدود به ساخت و سازها می شود.
وی افزود: به جرات می توان گفت هیچ کدام از شهرهای ایران در حوزه فرهنگی دارای مدیریت شهری مناسبی نیستند و همه شهرهای ما ضعف دارند.
نکونام همچنین از بی توجهی به آلودگی های بصری و ایمنی شهروندان در طرح های عمرانی به عنوان دیگر مشکلات شهرهای کشور به ویژه شهر سنندج نام برد و افزود: باید این مشکلات با استفاده از نظرات و ایده های افراد خلاق و ایده پرداز رفع شود.
شهر سنندج مرکز استان کردستان حدود ۵۰۰هزار نفر جمعیت دارد.
۳۰۳۳/۷۳۵۱

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 110 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:44

‌‌‌‌‌“گذارنیوز” :
محمود شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فرایند اجرای ترمیم و ارتقای نمرات نهایی سال سوم نظری، فارغ التحصیلان خرداد ۱۳۸۴ به بعد در رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی می توانند با مراجعه به آموزشگاه بزرگسالان محل اخذ دیپلم خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون درس و یا درس‌های انتخابی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه پس از شرکت در امتحان بر اساس موضوع این مصوبه ۹۱۵ نمره اخذ شده دانش آموز در درس یا درس‌ها کمتر از نمره قبلی باشد، نمره قبلی ملاک عمل خواهد بود.
معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فارغ التحصیلان متقاضی ترمیم سوابق تحصیلی فقط یک بار حق شرکت در آزمون را دارند.
شهبازی اظهارکرد: برخی از فارغ التحصیلان سال‌های گذشته می خواهند در اداره یا موسسه‌ای استخدام شوند که شرط معدل ۱۴ و یا بالاتر برای آن گذاشته شده است و معدل متقاضیان استخدام نیز این رقم نیست، این افراد نمی توانند از این طریق اقدام به ترمیم معدل کنند.
وی ادامه داد: نمره‌های اخذ شده در ترمیم معدل، فقط برای اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز سنجش عالی ملاک عمل خواهد بود و کارنامه امتحانی و گواهی صادر شده برای این گونه افراد فاقد معدل و شرایط قبولی و یا مردودی خواهد بود.
معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نمره‌های اخذ شده در امتحانات ترمیم سوابق جایگزین نمرات قبلی نخواهد شد و این نمره به ۲۵ درصد اثر در کنکور لحاظ می شود.
شهبازی اظهارکرد: ترمیم معدل نهایی برای اولین بار اجرا می شود و فقط در ناحیه دو زنجان ۳۰ نفر متقاضی ترمیم معدل هستند.
استان زنجان بیش از دو هزار و ۲۰۰ مدرسه در سه مقطع تحصیلی دارد که ۱۷۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز است.
بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی برای آموزش و تحصیل این تعداد دانش آموز تلاش می کنند.
۷۳۲۵/۶۰۸۵

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 139 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:44

به گزارش‌‌‌‌‌“گذارنیوز” به نقل از روز جمعه ایرنا، پیرو بررسی و تحلیل آخرین داده های پیش یابی و خروجی آخرین مدل های هواشناسی در این اخطاریه آمده است: بدلیل حاکم شدن یک سیستم همرفتی با پتانسیل بالای بارشی، بارش شدید از عصر امروز(جمعه) تا پایان روز استان تهران را فرا می گیرد.
براساس این اخطاریه، سیستم همرفتی مذکور موجب رشد ابرهای باران زا و وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ و وزش بادهای شدید موقتی خواهد شد.
اداره کل هواشناسی استان تهران در این اخطاریه احتمال وقوع روان آب و سیلاب در دره ها و شیب های کوهستانی استان را دور از ذهن ندانست و توصیه کرد که تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی انجام گیرد.
تهرام/۹۳۴۳ / ۶۱۳۹

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 110 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:44

‌‌‌‌‌“گذارنیوز” :
سیدضیا هاشمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم در سطح ملی و هم در سطح دانشگاه ها نشریاتی هستند که در فضای مجازی منتشر می شوند و ظرفیت خوبی در این فضای ایجاد شده است که نشریات نیز در آن منتشر شوند.
وی یادآورشد: مطالبات خوبی در این زمینه از سوی نشریات دانشجویی وجود دارد و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در تلاش برای تکمیل آیین نامه ها و حمایت از آنها هستند تا رفتارها را در فضای مجازی بهتر از گذشته تنظیم کنند.
هاشمی بر لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید و اظهار کرد: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها فعال است، اما شاید تبلیغات کمتری در این خصوص انجام می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری این کرسی ها باید به عادت ثانویه در دانشگاه تبدیل شوند به خاطر اینکه جا دارد این برنامه ها توسعه پیدا کند.
وی به موانع برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اشاره و خاطرنشان کرد: گاه ممکن است سخت گیری ها و مداخله هایی در دانشگاه ها اعمال شود که هزینه هایی برای دانشجویان به دنبال داشته باشد و انگیزه آنان را کاهش دهد.
هاشمی تاکید کرد: همواره تلاشمان این است که کرسی های آزاد اندیشی و جریان آزاد اندیشی توسعه پیدا کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از همه مسئولانی که می توانند در این زمینه اثر گذار باشند، می خواهیم به ما کمک و یاری کنند برای آنکه بتوانیم این کرسی ها را راه اندازی کنیم.
وی افزود: خبرنگار در جامعه کم نداریم و به ویژه خبرنگاران جوان در سطح کشور بسیار فعال هستند اما تاکید داریم که آموزش ها به این گروه تقویت شود.
هاشمی اضافه کرد: ما باید در یک فرآیند هم افزایانه بتوانیم ضعف پایین بودن سطح دانش خبرنگاران را جبران کنیم و در آینده فعالان حرفه ای تری در این زمینه داشته باشیم.
۳۰۰۱/۶۰۸۵

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 101 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:56

در مراسم جشن سه‌سالگی دکتر سلام که بعد از ظهر دیروز در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد،جایزه «فریدونِ سال» به فائزه هاشمی داده شد.

جایزه «فریدون سال» به کسی تعلق می گیرد که در جایی که به او مربوط نیست، حضور دارد و فائزه هاشمی نیز به دلیل حضور در جمع بهائیان و عکس یادگاری زیر عکس «عبدالبها» مفتخر به دریافت این جایزه شد.

این جایزه کنایه‌ایست به عملکرد حسین فریدون برادر رئیس جمهور که علی رغم نداشتن مسئولیت خاص، در بسیاری از مراسم‌ها نظیر مجلس خبرگان، رژه نیروهای مسلح، گفتگوی خبری نوبخت (سخنگوی دولت) با رسانه ملی و برخی مراسم‌های دیگر حضور پیدا می‌کند.

معصومه ابتکار به دلیل حضور در بی بی سی، محمد جواد ظریف به دلیل حضور در برنامه نود، سید عباس عراقچی به دلیل حضور در برنامه عمو پورنگ، کاظم جلالی به دلیل حضور در لیست اصلاح‌طلبان و محمود علوی وزیر اطلاعات به دلیل حضور در کنار سید محمد خاتمی از دیگر نامزدهای این جایزه بودند.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 120 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:56

به گزارش‌‌‌‌‌“گذارنیوز” به نقل از ایرنا، محمد جعفر یاحقی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فرودسی در سالن حکیم جرجانی یاسوج افزود: نه تنها مردم ایران بلکه آریایی ها از چین، مدیترانه، قفقاز، تاجیکستان ،افغانستان ودیکر ممالک اسلامی بر دیرینگی و غنی بودن فرهنگ شاهنامه برخود می بالند.
وی با بیان اینکه شاهنانه فرهنگ فارسی را درایران زنده کرده است، گفت: تا قبل از شاهنامه زبان ایرانی ها پهلوی بود و در عین حال شاهنامه تلفیقی از دیانت و ملیت است.
یاحقی سیال بودن اررزشهای اخلاقی و فرهنگی شاهنانه را متناسب با شرایط زمانی از اعصار گذشته تاکنون یادآور شد و افزود: شاهنامه نه تنها با فرهنگ دینی ما تعارضی نداشت بلکه این کتاب سترگ غنی از آموزه های اخلاقی و دینی است.
وی گفت: پس از بسم الله الرحمن الرحین، به نام خداوند جان و خرد بزرگترین کلام سپاس آمیزی است که به برکت نام خداوند به شاهنامه در نزد اهل معرفت جلوه ی معنوی خاصی داده است .
وی به گفتارشاهنامه در مدح پیامبر (ص) و مولا علی (ع)، ترویج روح یکتاپرستی و پاکی و دیگر ارزشهای اسلامی، انسانی واخلاقی بیانگر نقش کم نظیر شاهنانه در تفویت فرهنگ ایرانی واسلامی است.
استاد دانشگاه فردوسی مشهدتصریح کرد: آئین های بزرگداشت های فردوسی فرصتی است تا ارزشهای نهفته در شاهنامه را که میراث غنی از فرهنگ ،تمدن و خصال نیکوی انسانی است،احیا و در فرهنگ غنی این مرز و بوم نهادینه کرد.
استاد دانشگاه فردوسی افزود: فردوسی تنها متعلق به خراسان نیست بلکه همه ایران خراسان است و خراسان وفردوسی به همه ایران تعلق دارد و همه ایران میراثدار فرهنگ شاهنامه است.
عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران حضور پرشور جوانان و بانوان یاسوجی در آیین بزرگداست شاهنانه را یک نقطه قوت دانست وافزود: حفظ روح آرمانی و حماسی شاهنامه درجامعه نیازمند پیوند نسل جدید با این گنجینه حکمت ها و اندرزهاست .
یک استاد دانشگاه نیز تلفیق تمدن ایرانی واسلامی را یکی از شاهکارهای شاهنامه دانست وافزود: روح حماسی و خودباوری برگرفته از شاهنامه در دل زندگی مردم زاگرس نشین بویژه کهگیلویه وبویراحمد جاری است.
بهروز یزدان پناه وجود نام های متعدد برگرفته از شاهنامه وبرجسته بودن آئین های شاهنامه خوانی در کهگیلویه وبویراحمد را برگرفته از تعلق خاطر مردم این دیار با فرهنگ غنی شاهنامه دانست.
وی کهگیلویه بویراحمد را سرزمین حماسه و مقاومت خواند وافزود: روح حماسی و نام های حماسی چون گردنه بیژن،تل خسرو، تل زالی و فراوانی نام های شاهنامه در این استان بیانگر دیرینگی پیوند فرهننگی مردم این منطقه با شاهکار فردوسی است.
وی بزرگداشت حکی فردسی را فرصتی برای پاسداشت مقام کسانی داشت به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خدمت کرده اند،دانست و برلزوم ایجاد بنیاد پژوهشی مفاخر ملی در کهکیلویه وبویراحمد تاکید قرارداد.
رئیس انجمن شاهنامه خوانی کهگیلویه وبویراحمد شاهنامه را شالوده فرهنگ غنی فارسی دانست و افزود: شاهنانه سرشاز از مفاهیم ارزشمند ،پرمعنا و ناشناخته است که پرداختن به آن به تقویت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کمک می کند.
وی احیای ارزشهای انسانی و آموزهای اخلاقی شاهنامه را گام خوبی در جهت پرروش باورهای اجتماعی و ارزشهای والای انسانی و نیز تقویت روح حماسی وجوانمردی دانست و افزود: داستان های پندآموز و عبرت انگیز شاهنامه همواره تازگی خود را در گذر تاریخ حفظ کرده و برشیرنی آن افزوده است.
وی گفت: در چهار شهر یاسوج، گچساران ، سی سخت و دهدشت برنامه شاهنامه خوانی با استقبال پرشورمردم این دیار هفتگی برگزار می شود.
محمدعلی جاوید شهردار یاسوج دراین آئین گفت: گفت:حامل پیام پدر کم سوادم خودهستم که به جوانان سفارش کرده است که غیرت و دلاوری را از بهرام قهرمان با غیرت شاهنامه که برای بازپس گیری تازیانه اش جان خود را از دست داده ؛الگوی گیری کنند.
این جشنواره با اجرای برنامه های شاهنامه خوانی، موسیقی محلی، نقالی خوانی و استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست یاسوج همرا شد.
۶۱۶۲

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 134 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:56

گذشته از اقدامات تعجب آور و عجیب برای زیبایی صورت و بدن همچون کاشت سبیل و گونه، جراحی‌های مخصوص سلفی گرفتن، بوتاکس، جراحی پلاستیک، پروتز، ساکشن، عمل‌های بینی و عمل بلند شدن قد، اخیرا عمل جراحی «چال گونه» مد شده است.

گاهی میل به زیبایی در افراد آن‌ها را مجبور می‌کند دست به کارهایی عجیب و غریب بزنند و اخیرا کاشت چال گونه روی بورس آمده است که در ابتدا کمی دور از ذهن و نامتعارف بود.  با وجود اینکه اغلب هزینه‌های عمل‌های زیبایی به خصوص کاشت چال گونه گزاف و بی مورد است اما افراد بی پول جوامع نیز پا به پای افراد پولدار برای زیبایی خود مبلغ‌های چشمگیری را خرج می‌کنند.

چال گونه چیست؟

مد این روزها، جراحی چال گونه!

شاید شما نیز توجه کرده باشید برخی افراد هنگام لبخند زدن یا خندیدن، حفره‌ای کوچک و زیبا روی گونه‌هایشان بوجود می‌آید. بسیاری افراد بر این باورند که این حفره کوچک بر زیبایی می‌افزاید به همین دلیل بعضی‌ها برای داشتن چال گونه تن به عمل‌های جراحی و زیبایی متعدد می‌دهند.

چال طبیعی و مادرزادی صورت به این علت بوجود می‌آید که هنگام لبخند و خنده، پوست و ماهیچه‌های گونه جمع شده و به داخل صورت کشیده می‌شود و همین موضوع حفره‌هایی کوچک را کنار لب‌ها متمایل به گونه‌ها ایجاد می‌کند.

در برخی نقاط جهان به کاشت چال گونه، «طرح لبخند» یا «گودی لبخند» نیز گفته می‌شود زیرا هنگام لبخند یا خنده این حفره‌های کوچک بروز می‌کنند. بسیاری افراد این چاله را به طور طبیعی، مادرزادی و ژنتیکی دارند و حتی از آن نیز ناراضی هستند اما برخی دیگر برای داشتن این حفره‌های کوچک میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند و این موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

بسیاری از هنرپیشه‌ها و ستارگان هالیوودی نیز چال گونه دارند و در بیشتر موارد مصنوعی است؛ افراد بسیاری در سراسر دنیا به پیروی از ستاره مورد علاقه خود نیز به این عمل جراحی تن می‌دهند.
مد این روزها، جراحی چال گونه!

عمل جراحی کاشت چال گونه چگونه انجام می‌شود؟

معمولا این عمل جراحی زیبایی از داخل انجام می‌شود و بافت‌های چربی آن قسمتی که افراد می‌خواهند گود شود، از داخل دهان بریده می‌شود یا تنها به کمک بخیه‌هایی ریز جمع می‌شود اما این عمل بسیار ظریف است و  اگر دقیق انجام نشود ممکن است چاله‌ای عمیق و طویل در صورت فرد ایجاد شود که زیبایی او را کاهش دهد یا هیچ تفاوتی با قبل رخ ندهد و عمل بی فایده باشد.

علاوه بر این، با انجام عمل جراحی بینی یا ساکشن چربی‌های صورت واقع در نواحی گونه نیز ممکن است گونه‌ها برجسته‌تر شوند و دو حفره کوچک زیر آن‌ها پدید آید. از طرف دیگر، پروتز گونه نیز ممکن است چال گونه را بوجود بیاورد اما چند مدت یکبار نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

افراد با مشورت با پزشکان جراحی زیبایی می‌توانند با توجه به آناتومی صورت و درخواست خود یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند. این عمل جراحی نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است که عملی سرپایی محسوب می‌شود. گفته می‌شود که بیشتر جراحی کاشت چال گونه بر روی زنان انجام شده و گاهی نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

اگر بخیه‌هایی که از داخل دهان برای بوجود آمدن چال گونه می‌زنند با یکدیگر به خوبی پیوند بخورد، این حفره‌ها تا مدت بسیار طولانی بر صورت افراد می ماند اما در غیر این صورت افراد تنها چندین ماه یا چند سال می‌توانند از آن لذت ببرند. اگر از طریق ساکشن یا پروتز گونه، این چاله‌ها بوجود آید، هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

آیا کاشت چال گونه پشتوانه علمی پزشکی دارد؟

جالب این است که در بسیاری موارد چال گونه بر اثر نوعی نقص در عضلات و ماهیچه‌های صورت بوجود می‌آید به همین دلیل است که گاهی یک طرف صورت چال دارد و طرف دیگر ندارد. شاید خنده‌دار باشد که برخی افراد مبلغ گزافی را صرف بوجود آمدن نقصی در صورت به منظور افزایش زیبایی خود می‌کنند و جالب‌تر اینکه برخی از پزشکان با انجام این کار موافقت می‌کنند.

در علم پزشکی بسیاری از پزشکان و محققان اتفاق نظر دارند که عمل جراحی چال گونه غیر علمی است و در هیچ کدام از مباحث علمی جراحی پلاستیک به آن پرداخته نشده است. به بیان دیگر، این میل به زیبایی طلبی بشر امروزی است که هر روز راه جدیدی را برای زیباتر جلوه دادن خود امتحان می‌کند.
مد این روزها، جراحی چال گونه!

بیشتر متخصصان حرفه‌ای جراحی پزشکی بر این باورند که عمل جراحی پلاستیک تنها باید صرف رفع نقص و مشکلات جدی داخلی و بیرونی شود و انجام چنین عمل‌هایی را بی پایه و اساس می‌دانند و به همین دلیل نه تنها انجام این قبیل عمل‌ها را توصیه نمی‌کنند، بلکه هیچ گاه با انجام آن موافقت نمی‌کنند. از طریف دیگر، برخی جراحان این دسته کارها را حق مسلم بیمار دانسته و انجام می‌دهند. در این بین برخی پزشکان بر این باورند که عمل کاشت چال گونه هیچ تاثیری بر زیبایی فرد ندارد.

اثرهای جانبی عمل کاشت لبخند گونه چیست؟

طی مطالعات و تحقیقاتی در آمریکا بر روی افرادی که تحت عمل جراحی چال گونه قرار گرفته بودند، این نتیجه بدست آمد که بر اثر بوجود آمدن چال گونه غیر طبیعی بر صورت، افراد ممکن است نتوانند مثل قبل بخندند یا صحبت کنند؛ به بیانی، حالت صورت خود را ممکن است از دست دهند. علاوه بر این، بر اثر فشار به برخی قسمت‌های صورت و اطراف لب با خندیدن یا حرف زدن پس از مدتی آن قسمت‌ها چروک می‌شود.

گاهی اوقات طی این عمل جراحی، برخی از عصب‌های گونه و اطراف دهان دچار مشکل می‌شود و آن نقاط دچار بی حسی موضعی می‌شوند. از جمله عوارض این عمل می‌توان به بروز عفونت در دهان، خون‌ ریزی، بی حس شدن قسمتی از صورت، چروک شدن نقاط افراد دهان، ورم و کبودی صورت، آسیب به ماهیچه‌های دهان و نیاز به عمل جراحی ترمیمی اشاره کرد.

آیا مادر می‌تواند برای کودکش چال گونه بکارد؟

متاسفانه باوری اشتباه میان افراد به خصوص قشر تحصیل نکرده باب شده که اگر مدت کوتاهی بعد از تولد نوزاد، مادر به طور منظم و مرتب قسمتی از گونه‌های او را فشار دهد چون استخوان بندی و ماهیچه‌های نوزاد در ماه‌های اول بعد از تولد تازه شکل گرفته و قابل انعطاف است، کودک دارای چال گونه می‌شود.

این باور کاملا غلط است و از نظر پزشکی هیچ پشتوانه‌ای ندارد. بسیاری افراد این چاله را به طور طبیعی، مادرزادی و ژنتیکی دارند و در غیر این صورت می‌توانند به عمل‌های جراحی یا اقدامات زیبایی همچون پروتز و ساکشن متوسل شوند.
مد این روزها، جراحی چال گونه!

متاسفانه یا خوشبختانه روز به روز بر تعداد طرفداران و متقاضیان این عمل سرپایی افزوده می‌شود و هزینه انجام آن حدود ۲ میلیون تومان یا کمی بیشتر است و در دسته عمل‌های جراحی نسبتا ارزان طبقه‌بندی می‌شود.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 145 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:43

به گزارش “گذارنیوز”  کنگره اضطراری حزب عدالت و توسعه قرار است یکشنبه به یلدریم به عنوان نامزد دبیرکلی این حزب رای دهد تا او جایگزین احمد داوود اوغلو، رهبر کنونی این حزب و نخست وزیر ترکیه شود.

بینالی یلدریم وزیر راه، شیلات و ارتباطات ترکیه است و گفته می شود رابطه نزدیکی با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری دارد.

کنگره اضطراری حزب عدالت و توسعه در پی اعلام کناره گیری داوود اوغلو از نخست وزیری ترکیه به خاطر اختلاف با اردوغان برگزار می شود.

رسانه‌های ترکیه عملکرد داوود اوغلو در رابطه با تغییر نظام حکومتی از پارلمانی به ریاست جمهوری را از مهم ترین نکات اختلاف بین این دو عنوان کرده اند.

اردوغان خواهان افزایش اختیارات اجرایی ریاست جمهوری در ترکیه است و بر تغییر نظام حکومتی به سیستم ریاست جمهوری تاکید دارد.

مخالفان اردوغان نگران افزایش اختیارات رییس جمهوری هستند و او را به حرکت به سوی استبداد متهم می کنند.

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 114 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:43

در شرایطی که سخنان چندی پیش ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، به ایجاد بحرانی صعب العبور برای دولت روحانی منجر شد، او همچنان بر مدار پیشین حرکت می کند و از بیان مواضع متفاوت از دولت، دریغ نمی کند!

به گزارش “گذارنیوز” به نقل از «انتخاب» ؛ سخنان چندی پیش ولی الله سیف که ادعا کرده بود «تقریباً هیچ‌ چیز از برجام عاید ایران نشده است» باعث واکنش های بسیاری در سطح جامعه شد و سبب شد، یکی از بهترین فرصت های سه سال اخیر برای حمله و هجمه علت دولت شکل بگیرد، حال آنکه شخص روحانی، معاون اول رییس جمهور وزیر اقتصاد همواره در مورد نتایج برجام نظری دیگری داشته و دارند و معتقدند، آثار بسیار زیادی از ناحیه ی توافق برجام، نصیب ایران شده است.

در ماجرای پاسِ گل کم نظیر سیف به منتقدان، سطح نزاع و حمله منتقدان دولت و از سویی، دفاع ضعیف تیم اقتصادی دولت در برابر این انتقادات، کار را به جایی رساند که برخی رسانه ها از برخورد روحانی با سیف خبر دادند و حتی زمزمه هایی مبنی بر برکناری وی و گزینه های جایگزینی او به گوش رسید.

با این حال، و با گذشت نزدیک به یک ماه از بحزان تولید شده توسط سیف، باز هم خطِ پیشین او و تاکیدش بر «تقریباً هیچ» با ادبیاتی دیگر همچنان ادامه دارد و سبب ابهام بیشتر مردم در برابر نتایج برجام شده است.

روحانی تکلیف «سیف» و «مواضع لرزان اقتصادی» را یکسره کند
سانسور سخنان سیف در سایت بانک مرکزی

سیف در تازه ترین سخنان خود که در خبرگزاری دولت (ایرنا) منتشر شده (و البته توسط سایت بانک مرکزی سانسور شده) ، با تاکید بر «عدم پایبندی غرب به تعهداتش در چارچوب برجام» با موضعی عاجزانه و غیردیپلماتیک خطاب به غربی ها می گوید که «این وظیفه اخلاقی شماست که اکنون تعهداتشان را در چارچوب برجام اجرا کنید»

سیف که ظاهراً علاقمند است چنین مواضع شاذ و متفاوتی را خارج از ایران بر زبان بیاورد، با اشاره به اینکه ایران تجربه اخذ تصمیمات دشوار را در دوران جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه کسب نموده است، تصریح کرد طرف های غربی باید به هر قیمتی تعهداتشان را عملی سازند.

البته مشخص نیست سانسوز سخنان سیف در سایت رسمی بانک مرکزی و انتشارش در خبرگزاری ایرنا را باید گاف خبرگزاری دولت دانست یا سایت رسمی بانک مرکزی که برای فرار از هجمه های احتمالی منتقدان، اظهارات رئیس خود را از در سایت قرار نمی دهد!

روحانی تکلیف «سیف» و «مواضع لرزان اقتصادی» را یکسره کند

به نظر می رسد، دولت و شخص دکتر روحانی باید اولاً در زمینه نتایج برجام ، با رییس بانک مرکزی خود به نتیجه برسد و ثانیاً در زمینه یکدست سازی مواضع اقتصادی خود اقدامات لازم را انجام دهند، چرا که تعدد نظرات و مواضع متفاوت اقتصادی، تا به امروز ضربات جبران ناپذیری نثار دولت روحانی کرده و باعث شده، بزرگترین پاس گل های سال های اخیر، از سوی مقامات اقتصادی و البته رییس بانک مرکزی خود به دلواپسان هدیه داده شود.

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 120 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:43

،به گزارش “گذارنیوز”  اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در آیین آغاز بکار این اجلاس گفت: گسترش تجارت، سرمایه، فناوری و افزایش سرانه درآمد مردم حاشیه اقیانوس هند یکی از اهداف اجلاس آیورا است.

وی اظهار داشت: ۲ میلیارد نفر در حاشیه اقیانوس هند زندگی می کنند که سهم این جمعیت در تولید ناخالص داخلی هفت هزار میلیارد دلار است.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: تسهیلات برای سرمایه گذاری، فعالیت بخش خصوصی و دسترسی کشورهای عضو آیورا به یکدیگر می تواند به توسعه، رشد و پیشرفت این کشورها کمک کند.
جهانگیری با اشاره به توان بالا و ظرفیت های ناب جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف گفت: ایران ۱۸ درصد ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارد و دارا بودن منابع طبیعی فراوان و ناب، این کشور را جز ۱۵ کشور برتر دنیا در این زمینه قرار داده است.

وی افزود: ایران زیربنای اتصال اقیانوسی به بازارهای آسیای میانه است و کشورهای عضو آیورا می توانند از طریق جمهوری اسلامی ایران به بازار ۳۰۰ میلیون نفری آسیای میانه دسترسی و صادرات و واردات داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهوری در این اجلاس گفت: بعد از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵، درصدد هستیم در همه حوزه ها سرمایه گذاری کنیم که یکی از این حوزه ها مناطق آزاد است.
وی ادامه داد: معافیت های مالیاتی و گمرکی با تخفیفاتی که برای صادرات و واردات کالا دارند می تواند در جهت تحقق این مهم انجام شود.

جهانگیری همچنین اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار نقطه مهم و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با آبهای آزاد است و کشورهای حاشیه اقیانوس هند می توانند با سرمایه گذاری در این منطقه کالاهای خود را به آسیای میانه صادر کنند.
معاون رئیس جمهوری به اقدامات در دستور کار دولت برای توسعه این بندر اشاره کرد و افزود: توسعه بنادر، ایجاد راه آهن، برنامه ریزی برای خط لوله گاز و ایجاد واحدهای پتروشیمی از جمله این اقدامات است.

جهانگیری اظهار داشت: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت راه را برای توسعه بیش از پیش چابهار هموار کرده است و اجلاس آیورا می تواند زمینه را برای توسعه متقابل میان اعضا فراهم کند.
معاون اول رئیس جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد که اولویت این اجلاس سرمایه گذاری در مناطق آزاد باشد و روزی آسیا به مهمترین کانون توسعه دنیا تبدیل شود.

نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در چابهار برپا است.

شهرستان چابهار با ۱۳هزار و ۱۶۱ کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 94 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:23

به گزارش “گذارنیوز”  آیت‌الله حسین موسوی تبریزی صبح امروز در گردهمایی شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور که در مرکز همایش های بین‌المللی نیایش برگزار شد با اشاره به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: اتفاقاتی کهدر طول هشت سال دولت نهم و دهم دررابطه با بیت المال رخ افتاد موجب یک عقب گرد اخلاقی و فرهنگی در جامعه ما شد تا آنجا که در کشور اسلامی ما که در سالهای اول انقلاب، ایمان،‌ ایثار و گذشت را تجربه کرده بودیم اکنون به وضعیت رسیده ایم که دیگر این ارزش های اخلاقی را در جامعه نمی بینیم و این بزرگترین ضرری بود که در طول آن هشت سال اتفاق افتاد.

وی افزود:‌ البته مدام نباید گفت که دیگران آمدند و بردند و خوردند چرا که ما اصلاح‌طلبان هم ضعف نشان دادیم و گاهی اختلافات ما باعث سوء استفاده دیگران شد که بیایند و ببرند و بخورند.

دبیر کل مجمع محقق و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر جبهه اصلاحات ایثار و گذشتی را که در سال ۹۲ از خود نشان داد در سال ۸۴ تا ۸۸ نیز نشان می داد دوران هشت ساله دولت های نهم و دهم شکل نمی گرفت،‌ اظهار کرد: اگرما همان گذشت، ایثار و مصلحت گرایی را در سال‌های ۹۲ و ۹۴ تجربه کردیم را در سال‌های ۸۴ و ۸۸ هم به کار گرفته بودیم کشور وضعیتی بهتر از حال حاضر داشت.

موسوی تبریزی با تاکید بر اینکه بدون گذشت و ایثار کارها پیش نخواهد رفت اظهار کرد: ما با رعایت مصالح جمعی و ترجیح آن به مصالح گروهی و جناحی در سال ۹۲ و ۹۴ به موفقیت رسیدیم و که یکی از عوامل موثر در پیروزی آقای روحانی نیز گذشت آقای عارف به خاطر خدا و خدمت به مردم بود.

دبیر کل مجمع محققیت و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نتایج انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: آنچه مردم در این انتخابات می خواستند تقدیر بود و پاداش آن‌ها نیز این است که مجلس دهم در حل مشکلات اقتصادی و ایجادعدالت اجتماعی کوشا باشد و در برابر قانونگریزی که خیلی ها به آن عادت کرده‌اند و می‌گویند تا آخر عمر می‌توانند رد صلاحیت کنیم ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: اگر در جایی یک نماینده پس از به دست آوردن آرای مردم به ناحق رد صلاحیت شد، کسی حق ندارد برخلاف قانون بگوید جایگزین آن نماینده باید در انتخابات میان دوره‌ای مجلس مشخص شود بلکه بنا بر قانون باید نفر بعدی که ۲۵ درصد آرا را به دست آورده جایگزین آن نماینده شود.

موسوی تبریزی افزود: البته جایگزینی نفر بعدی به جای نماینده مردم به معنای این نیست که از حق او بگذاریم چرا که گذشتن از حق یک نماینده گذشتن از حق یک ملت است و زیر پا گذاشتن قانون مسلم محسوب می‌شود.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:23

به گزارش “گذارنیوز”  حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری صبح امروز در گردهمایی شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور که در مرکز همایش های بین‌المللی نیایش برگزار شد با بیان اینکه آنچه از سال ۸۴ تا ۹۲ پشت سر گذاشتیم می‌توانست رخ ندهد اظهار کرد: ما درسال ۸۴ شرایطی را پشت سر گذاشتیم که اگر به آن نگاه کنیم روشن است که می توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر کمی از دقت نظر و صرافتی که در سال ۹۲ به کار گرفتیم آن روز هم به کار می‌گرفتیم شاید آنچه در طول ریاست هشت ساله اصولگرایان با آن مواجه شدیم رخ نمی‌داد.

وی تصریح کرد: حضور اصولگرایان در قوای مقننه و مجریه در طول هشت سال شرایط کشور را به سمتی برد که امروز نمی‌توانیم از آن به نیکی یاد کنیم.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه شاید یکی از دلایل به وجود آمدن شرایط هشت ساله دولت نهم و دهم نبود همدلی و درک متقابل در جبهه اصلاحات بوده است اظهار کرد: اگر آن روزها همگرایی، تشکیک مساعی و داشتن نگاه جمعی در مواجهه با مسائل را پیشه می‌کردیم، حوادث به سمت و سوی دیگری می‌رفت و آنچه رخ داد تجربه نمی‌کردیم.

موسوی لاری با اشاره به اینکه موفقیت اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ و ۹۴ معلول اجماع نظر تمامی اعضای این جبهه در کشور بود، اظهار کرد: همت جریان ریشه دار اصلاحات که در سال ۹۲ با از خود گذشتگی آقای عارف و پذیرفتن سند جمعی به جای خودمحوری، قبول کردن مصالح عمومی به مصالح گروهی بود باعث موفقیت اصلاح‌طلبان در سال‌های ۹۲ و ۹۴ شد.

نائب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه دولت روحانی با توجه به مصالح ملت و پایبندی به اصول قانون اساسی کار خود را از سه سال پیش آغاز کرده است اظهار کرد: این دولت از سوی مناسبات بین‌المللی تلاش کرد تا نگاه جامعه جهانی به ایران را عوض کند و نگاهی که علیه ایران بود را به نگاهی تغییر دهد که بر اساس آن، ایران به عنوان شریک جامعه جهانی پذیرفته شود.

موسوی لاری با بیان اینکه جبهه اصلاحات از سال ۹۲ تلاش کرده است تا آنچه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رخ داد، تثبیت شود اظهار کرد: ما از سال ۹۲ کوشیدیم تا موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را برای رسیدن به فرداهایی بهتر هموار کنیم و از آن دوران بود که مجموعه‌ای از مشاوران و کارشناسان گرد آقای خاتمی جمع شدند و فعالیت خودرا در قالب یک شورای مشورتی برای مشاوره دادن به مسئولان کشور آغاز کردند و از دل همین شورا بود که در نهایت شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور شکل گرفت.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه برداشته شدن گام دوم در انتخابات مجلس پایان راه نیست، ادامه داد: ما گام اول را در سال ۹۲ و گام دوم را در انتخابات مجلس دهم بر داشته‌ایم اما این پایان راه نیست و ما گام سومی را در پیش رو داریم که باید با استواری بیشتر در مسیر آن حرکت کنیم.

نائب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: هم اکنون نیاز به تشکیل مجلسی کارآمد و قوی داریم؛ مجلسی که ماجراجویی‌های گذشته را به مصالح عمومی ترجیح و منافع ملی را در سطح بین‌المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید بتواند دولت را مورد حمایت خود قرار دهد، اظهار کرد: این مجلس از چنان امکاناتی برخوردار باشد که اجازه سو استفاده‌های چند هزار میلیاردی را توسط افراد معمولی ندهد و مجلسی نباشد که در برابر این گونه اتفاقات دم بر نیاورد بلکه این مجلس نه باید دولت ساخته باشد و نه سد راه برنامه‌های دولت قرار شود.

موسوی لاری در پایان گفت:‌ جریانات اصلاحات که عنوان یک جریان برآمده از ارزش‌های انقلاب، اندیشه انقلاب، اندیشه ما،‌ قانون اساسی و رهنمودهای رهبری که ریشه در عمق انقلاب دارد باید تلاش کند یکپارچگی خود را حفظ کند و برای برداشتن گام سوم استوارتر عمل کند و مجلسی را سامان دهد که مجلس نمونه باشد.

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:23

‌‌‌‌‌“گذارنیوز” :
رییس دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه از برگزاری مراسم جشن ازدواج ۳۰۰ زوج دانشجو در استان در این ماه مبارک خبر داد و گفت: مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تسهیل ازدواج آسان تلاش می کنند.
حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی ازدواج را یک ارزش اسلامی عنوان و اظهار کرد: برای رسیدن به یک ازدواج موفق باید هر پنج بلوغ جنسی، فکری، اجتماعی، عاطفی و اقتصادی در انسان ها به تکامل برسد.
وی تاکید کرد: خانواده ها ازدواج را سخت نگیرند زیرا هرچه ازدواج با تاخیر رخ دهد بزهکاری های اجتماعی افزایش می یابد.
شهرستان مرند در ۷۵کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۱/۶۱۸۳

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:49

‌‌‌‌‌“گذارنیوز” :دکتر امین نوروزی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت امید ابراهیمی اظهار داشت: امروز از پای امید عکس گرفتیم که خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و به همین علت ابراهیمی امروز در تمرین استقلال شرکت خواهد کرد.وی افزود:ابراهیمی در تمرین امروز کار سبک انجام خواهد داد و به امید خدا مشکلی برای همراهی تیم نخواهد داشت.رئیس کمیته پزشکی باشگاه استقلال در خصوص محسن کریمی نیز گفت: این بازیکن هم مرتب در حال تمرین زیر نظر مجموعه پزشکی باشگاه است و با توجه به اینکه طی روزهای اخیر خودم در تمرینات حضور پیدا می کنم شنبه همراه با کریمی در تمرین شرکت خواهم کرد.انتهای پیام/ک

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:49

‌‌‌‌‌“گذارنیوز” :
به گزارش ایرنا، به نقل روابط عمومی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر سردار فتح‌الله جمیری روز پنجشنبه در آئین تجلیل از سربازان نمونه سپاه استان بوشهر به مناسبت روز جوان افزود: در این دوران انواع آموزشها ارائه می‌شود که باید از دوره‌ها بهره‌برداری حداکثری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: جوانان باید با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) زمینه رشد و تعالی خود را فراهم کنند تا ضمن اینکه آینده‌ای درخشان داشته باشند در هدایت جامعه به عنوان مدیران جامعه نقشی مهم ایفا کنند.
وی با تاکید بر تاسی بر بکارگیری سیره حضرت علی اکبر(ع) در زندگی و منش رفتاری و اخلاقی گفت: جوانان با تاسی از حضرت علی اکبر(ع) ضمن تقویت بنیه معنوی و بصیرتی آینده درخشان خود را رقم بزنند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: سربازان سرمایه‌های گران بهایی هستند که باید بالاترین و بهترین بهره برداری برای پیشرفت و آبادانی کشور از آنان صورت می‌گیرد.
در این آیین از سربازان نمونه وظیفه سپاه استان بوشهر تجلیل شد.
۶۰۴۷/۶۰۴۳

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:49

‌‌‌‌‌“گذارنیوز” :
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز روز پنج شنبه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۹ مسئول و نیکوکار با حضور در خانه این خانواده های نیازمند از نزدیک مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد: این طرح در ماه مبارک رمضان پررنگ تر می شود و زمینه حضور و دیدار چهره به چهره مسئولان با مددجویان را فراهم شده که این مهم باعث برطرف شدن مشکلات نیازمندان در کمترین زمان شده است.
سالارکیا گفت:سرکشی از خانواده نیازمندان یکی از رسالت‌‌های مددکاران کمیته امداد است که دراین طرح مددکاران مسئولان و خیران را برای سرکشی از خانواده‌های نیازمند هدایت می‌کنند.
۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

۰۰

گذاره...
ما را در سایت گذاره دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان gozareh بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:57